Skip the Lo Fi! These sneaky hacks let your real beauty shine through in every single selfie.

1. Go hands-free for frizz-free strands.

Hands off those gorge locks--fingers create friction, causing frizz! After applying a smoothing cream to wet hair, use a diffuser to gently scrunch curls as you blow-dry.

2. Use BB cream for flawless, even skin—no filter needed.

Score max coverage without the cakey feeling! A BB cream is lightweight, blurs imperfections, and keeps skin hydrated!

3. Use a copper-coral bronzer for the perfect glow.

The right shimmer adds mega radiance! Pick a copper bronzer with pops of coral (it brings out the warmth in your skin) and sweep it on the tops of cheekbones.

4. Skip the shampoo to get shiny, bouncy hair with zero split ends.

Dry hair can break sooo easily! Instead of shampoo, use a cleansing conditioner twice a week to lock in moisture and make ends soft.

5. Sleep in rollers for #WokeUpLikeThis waves.
Get your morning hair game on point! Before bed, wrap damp hair around silk rollers. (They're gentle on strands!) Then when you wake up, you can pull them out for instantly perf swirls.

6. Don't be afraid to use a bright shade for a pretty flush.

Don't be afraid of bright blush--it won't look so "whoa" on your skin! Swirl on the apples of your cheeks, and then sweep powder foundation on top. It diffuses the color so your flush looks natural!

7. Clip your ends to get loose curls.

As your tight ringlets dry, they shrink! For longer-looking waves, clamp metal clips onto damp ends. Let hair air-dry and remove clips for stretched-out curls.

8. Use a serum to ends before straightening for silky hair.

Straight hair may look hot, but all that heat wrecks your locks! Apply a serum on ends before flat-ironing to infuse shine and prevent heat damage!

9. Use bright liner to make your eyes pop.

Highlight dark eyes with a metallic shimmer. A sweep of champagne shadow across your lids is pretty, while the jewel-tone liner adds just enough fierceness.
12 Things Every Girl Who's Addicted to Leggings Will Understand


Leggings are a girls best friend. Not only are they super comfortable, but they literally go with everything. But, like all amazing things you can't live without, they also have a few downsides. Some struggles, if you will. Here are all the times the struggle is real because you're addicted to leggings.

1. When your favorite pair gets a hole in them. They were your go-to pair because they were perfect in every way. They had the perfect stretchiness. They weren't see-through. They were just the right amount of tight down by your ankles. You did wear them a lot (which probably contributed to their inevitable hole-yness), but still! Now that they have a hole in them, you literally have no clue what to do with your life.

2. But you risk it and wear them anyway. But then you obsess all day over whether someone can see the hole and if it's ripping more. But it's worth it. They're your favorite pair. You can't give up on them. You'll never let go.

3. When you're in a rush after taking a shower and your leggings give you a hard time. Even if your legs are still just a tiny bit damp from your shower, they stick to your skin as you try to pull them on and get all weird and bunchy in places. UGH.

4. And putting on leggings after you apply your lotion? Forget it.

5. When a new pair turns see-through after one wash. Unacceptable.

6. And you don't realize they're sheer until it's too late. Usually, the realization strikes when you're in the school bathroom and those awful fluorescent lights are shining down on you. Sadly, you're miles away from any alternative clothing options so you end up having to walk around with semi see-through leggings avoiding all brightly lit areas at all costs.

7. They turn against you while you're working out. They're perfect to wear to a workout sesh, but as soon as you have to pee, you realize your sweaty legs make it impossible to pull them up again. Awkward!

8. Plus, you kind of don't want to wear your leggings to work out. You wear them as regular leggings sometimes, which means if you sweat in them at the gym, you won't be able to wear them again until they are thoroughly washed.


9. You can't take them off without turning them inside out. It's not like your feet are massive or anything, but the bottom of your leggings won't just slide off over them, so you end up having to pull them off from the top.
10. Finding the exact pair of leggings you're looking for.  They all might look the same to the untrained eye, but you know the differences between each pair. The waistband on one of them is a little loose, and one of them is the perfect material to go out dancing in. It's supes serious.

11. If you can't find the pair and have to settle for any old leggings, it haunts you all day. Every time the waistband slips down or the material gets on your nerves, you curse yourself for thinking you could make it through the day wearing these sub-par leggings.
12. When all your leggings are dirty, and you actually have to wear real clothes. And by real clothes, we mean jeans. Which doesn't sound like it's all that bad, but when you're addicted to wearing leggings, it is.

Tanda-tanda Orang Kena Sihir
Nota: Artikel ini asalnya telah dikongsikan oleh Ustaz Abu Basyer di Blog Tanyalah Ustaz.

Soalan : Ustaz.saya nak tanya apakah tanda-tanda orang yang terkena sihir atau santau?

Jawapan:

Tanda-tanda gangguan syaitan/ serangan gangguan makhluk halus:

1. Tidur dalam keadaan resah, rimas dan cemas serta selalu terjaga
2. Mengalami mimpi yang buruk dan menakutkan
3. Bermimpi melihat berbagai jenis binatang seperti kala jengking, anjing, tikus dan lain-lain
4. Kadang menangis dan kadang ketawa ketika tidur
5. Selalu bermimpi terjatuh dari tempat tinggi
6. Terasa panas badan terutama di bahagian belakang
7. Fikiran selalu kacau, terasa gelap dalam perut, badan terasa lesu dan malas
8. Suka marah-marah tanpa suatu sebab yang munasabah
9. Selalu sakit kepala
10. Hilang fokus pada pekerjaan dan juga percakapan
11. Sakit di bahagian bawah tulang kipas dan bawah punggung

Tanda-tanda sihir pemisah (memisahkan seseorang individu dengan individu lain)

1. Terdapat perubahan tabiat/perangai secara tiba-tiba
2. Kerap berlaku perbalahan antara pasangan atau rakan
3. Kehadiran pandangan buruk keatas pasangan misalnya nampak suami atau isteri begitu buruk dan hodoh
4. Masing-masing suka menegakkan benang basah dan tidak mahu mengalah

Tanda-tanda sihir pengasih

1. Kehadiran perasaan rindu dan cinta yang mendadak kepada seseorang
2. Terikut-ikut kehendak pasangan (haram) atau individu secara berlebihan
3. Kuat berkhayal tentang adegan seks
4. Berkeinginan tinggi untuk melakukan hubungan seks

Tanda-tanda sihir menghadirkan penyakit (membuat sesorang itu jatuh sakit)

1. Cakap merapu
2. Fikiran bingung
3. Sentiasa resah gelisah
4. Tidak menjaga kebersihan diri
5. Gemar bersendirian
6. Tidak suka bergaul dengan kawan-kawan
7. Tidak ada kekuatan fizikal dan mental

Tanda-tanda sihir pendarahan

1. Sihir ini terjadi keatas wanita dimana berlakunya pendarahan pada faraj seolah-olah darah haid namun ia berterusan dan tidak berhenti. Sihir ini amat merbahaya sekali kerana seseorang mangsa boleh kehilangan darah terlampau banyak. Badan akan menjadi terlampau lemah, mudah penat, sukar bernafas dan terdedah kepada gangguan yang lebih serius. Harus diingat haid seseorang wanita hanya selama 14 hari dan selebihnya adalah penyakit. (darah istihadah)

Tanda-tanda santau

1. Pendarahan yang berpanjangan saperti haid
2. Sakit dibawah tulang kipas
3. Sakit dibawah punggung
4. Batuk yang berterusan
5. Bermimpi binatang yang menakutkan
6. Sesak nafas
7. Pemarah walaupun sifat asalnya adalah lembut dan penyabar
8. Kelopak mata kehitaman kerana gangguan tidur
9. Daya ingatan berkurangan

Tanda-tanda seseorang yang mempunyai saka

1. Sukar tidur
2. Sering bermimpi perkara yang menakutkan
3. Ketawa dan menangis ketika tidur
4. Pening kepala
5. Malas dan lesu
6. Lenguh-lenguh sendi
7. Pemarah dan terlalu emosi

Adakalanya juga orang yang ada saka dibenci oleh ramai orang kerana menzahirkan situasi negatif dan tidak menyenangkan

Pedoman dan renungan

Kebanyakan orang yang terkena gangguan makhluk halus samada dalam bentuk sihir, santau lebih-lebih lagi saka keberatan untuk melakukan rawatan. Keadaan ini terjadi semata-mata kerana tipu daya dan fitnah syaitan.Sebahagianya pula tidak mempercayainya.

Sebaliknya pula ada golongan yang ketagih dengan khidmat bomoh.Golongan ini lebih suka dikaitkan masalah mereka dengan “buatan orang”,walaupun sebenarnya tidak.Mengapa fenomena ini berlaku dalam masyarakat kita?

Sukacita disarankan agar anda kuatkan semangat dan keimanan seterusnya melawan keadaan ini daripada membelenggu diri anda. Dan kepada saudaramara, rakan taulan hendaklah sentiasa membantu mereka tanpa jemu demi kebaikan bersama.

Penyakit sebegini bakal menyusahkan diri sendiri dan menghancurkan kerukunan rumahtangga dan keluarga tercinta.

Dapatkanlah rawatan daripada pengamal perubatan Islam yang diyakini tidak terlibat dengan sebarang bentuk khurafat dan kekufuran. Ikutilah pedoman-pedoman yang dikeluarkan oleh pihak berkuasa dari semasa kesemasa. Amalkan zikir al-Mathurat sebagai pendinding diri daripada sihir dan gangguan jin kafir dan syaitan. Wallahu a’lam

Apa yang dijelaskan di atas adalah tanda-tanda gejala sihir, santau atau saka. Jika kita nak pasti adakah sihir ini benar-benar wujud dalam diri kita maka kita perlu membaca beberapa ayat al-Quran. Cara-caranya : Membaca ayat-ayat dibawah ditapak tanganmu :

1. Baca surah Ibrahim ayat 42-52

2. Baca surah al-Mukminun ayat 98-118

3. Baca surah al-Falaq ayat 1-5.

4. Baca surah an-Nas ayat 1-6

Ketika membaca ayat-ayat di atas , letakkan mulutmu di telapak tangan kananmu, sehingga nafasmu atau sebahgian dari ludahmu mengenainya. Kemudian hulurkan tapak tangan kananmu itu di depan mata si sakit, dan mintalah dia melihatnya. Kalau dia sama sekali tidak boleh melihatnya, atau matanya menjadi silau atau nanar, atau dia melihat tapak tanganmu berwarna sangat merah atau hitam, atau dia melihat banyak salib di telapak tanganmu, atau tiba-tiba kepalanya terasa sangat pening, atau dia menunjukkan suatu gejala yang muncul secara tiba-tiba, maka dia , tidak diragukan, terkena sihir atau kesurupan atau kedua-duanya sekali.

[CATATAN : Sebaik-baiknya, usahakan dia sendiri yang membacanya ayat-ayat diatas. Kalau si sakit tidak boleh membaca sendiri maka kalian boleh bacakan ditapak tangan kalian dan hulurkan tangan kanan kalian di depan mata si sakit minta dia melihatnya.]

Pertama cuba saudari baca ayat-ayat di atas dan uji pada diri saudari, jika ada seperti yg dinyatakan maka jelas saudari terkena sihir. Untuk mengubati sihir ada beberapa ayat al-Quran untuk menawarkan sihir iaitu : Cara-cara membuangkan sihir daripada diri kita :

1. Ambil tujuh helai sirih hijau atau daun teratai. Tumbuk dengan batu, besi atau apa saja sehingga lumat (boleh juga guna alat penghancur letrik – blinder)

2. Masuk tumbukan daun sirih atau daun teratai itu dalam satu mangkuk besar. Isi dengan air secukupnya untuk minum dan mandi seluruh badan.

3. Letakkan telapak tangan kananmu pada air yang sudah diisi tumbukan daun sirih.

4. Sentuhkan bibirmu pada mangkuk, sehingga nafas atau sebahagian dari ludahmu mengenainya.

5. Bacakan ayat-ayat berikut :

a. Baca Ayat Kursi. (Surah al-Baqarah ayat 255)

b. Bacakan Surah al-Kafirun.

c. Baca Surah al-Ikhlas.

d. Baca Surah al-Falaq.

e. Baca Surah an- Nas.

(Ayat-ayat dibawah adalah ayat penawar sihir)

f. Baca Surah al-A’raf ayat 117-119.

g. Baca Surah Yunus ayat 79-82.

h. Baca Surah Thaha ayat 65-69.

Setelah dijampi dengan ayat-ayat al-Quran di atas air itu diminumkan kepada si sakit, kemudian mandikan ia dengannya. Ulangi seminggu sekali dan sesudah itu in syaa Allah , sihir itu tidak akan ada lagi.

[Yakinlah kepada Allah SWT bahawasanya hanya Dia sahaja yang akan menyembuhkan segala penyakit termasuk penyakit disebabkan sihir hasil perbuatan jin dan syaitan]

Semua kejadian di langait dan dibumi semuanya adalah kehendak Allah SWT semua makhluk termasuk jin dan syaitan dan manusia tak boleh mendatangkan apa-apa mudharat. tanpa izin Allah SWT. Oleh itu kita yakin dengan Allah SWT dan keselamatan kita adalah dibawah jagaan Allah SWT. Amalkan membaca al-Quran, berzikir, beristighfar, solat tahajud, berdoa minta perlindungan Allah SWT dan jik ada penyakit minta Allah SWT pulihkan dan beri kesembuhan. Seorang mukmin perlu berdoa, berusaha, bertawakkal dan bersabar.

Bila soal tentang jodoh , mesti ada yang tertarik kan . Ada yang suka dan ada juga yang tak berapa suka nak tahu disebabkan hal-hal tertentu . Pernah korang terfikir tak , kenapa jodoh korang lambat datang ?

1) Jodoh itu rahsia Allah . 
Sejauh dan sedalam manapun korang fikirkan , ia tetap menjadi satu misteri yang tidak mudah diungkapkan . Kerana sudah ketetapan Allah yang menciptakan manusia dengan akal fikiran yang amat terbatas . 

2) Diri Anda Belum Benar-Benar Bersedia . 
Pasangan sudah ada tetapi orang yang hendak mencari jodoh itu belum benar-benar bersedia . Adakah korang betul-betul bersedia untuk menjadi suami ataupun  isteri ? Adakah sudah bersedia di segi hati, jiwa, fizikal, mental, dan kematangan . Tepuk dada , tanya selera .

3) Hati tidak fokus dalam mencari jodoh dan tidak bersungguh-sungguh . 
Ye la . macam mana la korang nak dapat jodoh kalau korang tak bersungguh-sungguh . Mulut je kata nak 'jodoh' , tapi hakikatnya , "aku bukannya tak nak berjodoh , tapi banyak kerja la . Tak menyempat pun nak cari isteri ke apa" . Tengok tu , mana tak lambat jodoh tu datang . Tak bersungguh-sungguh . 

4) Terlalu memilih kriteria pasangan . 
Ini satu hal jugak . Kalau dah ketat sangat ciri-ciri orang yang nak dijadikan isteri ataupun  suami tu , siapa la yang layak agaknya yeaa ?  ‘den taknak melayu , nak bugis atau jawo jah. kalu mix tu kiro okeh jugak. tinggi sajo nak yang 7 kaki. kulit puteh gobu. badan berisi. mato bulek. bulu mato ea panjang sekaki. abah ea mesti takdo misai. selipar saiz 6.’ . Haih , tak salah memilih , tapi berpada-pada la . Jangan sampai nak yang sama macam bidadari kayangan yang boleh terbang . Sampai bila nak berjumpa?

5) Hati kotor , masih banyak perasaan benci dalam hati . 
Kalau banyak sangat perasaan benci tu  dalam hati , kesannya orang lain pun jadi benci jugak dengan kita. Apa la salahnya kita berubah untuk jadi lebih mesra dengan semua orang . Mana tau dalam ramai-ramai orang dimesra tu ada jodoh kamu. hehe =)

6) Fobia dan serik bercinta . 
Yang ni parah nak ubat . Satu je ubatnya , kena redha dengan pengalaman cinta yang tak kesampaian tu dan berusaha untuk kehidupan yang lebih bahagia di hari muka . yeah! Semangat kena ada .. Jangan pasrah dan terus putus asa je. Orang yang putus asa takkan berjaya..

7) Doa Anda Tidak Makbul . 
Berdoa untuk mendapatkan jodoh . Allah s.w.t. telah berfirman: “Mintalah kepada-Ku nescaya Aku perkenankan.” Persoalannya , kenapa masih tidak bertemu jodoh ? Salah satu punca doa tidak makbul ialah hati masih kotor, rezeki masih belum berkat, zakat masih belum sempurna dan sebagainya. Hati yang masih kotor bermakna masih benci atau sakit hati pada orang. Juga , tetapkan hati korang yang mana satu jejaka yang anda mahu. Lakukan solat Istikharah untuk diberi petunjuk.

8) Restu Ibu Bapa Belum Sempurna . 
Jodoh tidak sampai juga mungkin disebabkan restu emak bapak yang tidak sempurna. Emak bapak masih rasa tidak berapa sedap untuk lepaskan anaknya. Tanya pada emak, ‘Mak benar-benar redha tak saya berumahtangga?’ Ada emak yang anak sulungnya tak mahu dilepaskan, anak bongsu apatah lagi. Itu yang kadang-kadang susah hendak dapat jodoh. Emak mahu anaknya kahwin tetapi dalam hati masih tidak benar-benar redha untuk lepaskan. Ini satu masalah yang rumit .

9) Terlampau selesa dengan hidup bersendirian . 
Benda ni semacam dah jadi trend sesetengah orang yang merasakan lebih selesa hidup sendiri sehingga tidak melihat keperluan untuk berumahtangga . Nak bertemu jodoh tang mana ? Perlu diingat , berkahwin merupakan satu ibadah yang mana jika dilakukan dengan niat kerana Allah SWT, insyaAllah akan mendapat ganjaran pahala.

10) Hidup tidak seimbang . 
Kadang-kadang terlampau tenggelam dengan kerja sendiri sampai takde masa nak bersosial . Paling parah tak bertemu manusia lain pun ! Entah kenal ke tidak orang sebelah rumah. camano nih? ada pula yang kuat sangat enjoy atau dengan kata lain sindrom ‘orang bujang’ yang melampau . adoih.. jodoh mana yang nak melekat? kena berubah!

Hanya Allah yang tahu. Bersabar dan bersolat kepada Allah kerana sesungguhnya hanya Allah yang tahu apa yang terbaik untuk sekalian hambanya . Tidak ada apa yang lebih membahagiakan selain mendapat rahmat dari Allah. Apabila tiba saat jodoh itu datang kepadamu , sambutlah dia dengan hati terbuka dan jangan sesekali melepaskan ia pergi.