"Kenapa tak boleh keluar dengan lelaki ajnabi walaupun tak ada pegang-pegang, tak ada sentuh-sentuh, tak buat benda tak senonoh, tak ada pergi tempat gelap ? Kita orang keluar just for fun."

Ikhtilat.
Kalau kita tak jaga ikhtilat, iaitu pergaulan kita dengan lelaki bukan mahram, maka kita akan senang dijangkiti penyakit hati.

Bila mata suka memandang kepada ajnabi,
bila mulut suka berbual kosong dengan ajnabi,
bila telinga suka mendengar suara ajnabi,
bila tangan suka ber'chatting' dengan ajnabi,
bila kaki suka melangkah bersama ajnabi,
bila diri suka meraih perhatian ajnabi,
maka kita akan mudah jatuh hati.

Dari situ, syaitan akan mula menggerakkan operasi mereka untuk mengheret kita ke arah yang lebih dimurkai Allah.

Zina.
Na'uzubillah
Adakah kita menguasai otak fikiran kita atau sebaliknya.

Belajarlah mengawal otak kita. Jika kita membiarkan otak kita merayau, fikiran kita akan menjadi liar dan menguasai kita.

Ia akan membuka kembali benda-benda silam bagaikan satu katalog. Ia akan mengingatkan kita tentang kesedihan, ketidakpuasan hati kita bermula daripada hari kita dilahirkan.

Jika kita membiarkan fikiran kita melayang, ia akan mem-berikan kembali imej-imej masa silam yang susah, imej-imej masa depan yang menakutkan. Dan fikiran ini akan mengacau dan mengoncang kita menyebabkan emosi kita tidak terkawal.

Maka, kawallah fikiran, hadkan fikiran ke benda penting yang membuahkan kerja berfaedah. 

Bilamana anda mengingat maksiat, jangan dibiar syaitan membisik keseronokan, sebaliknya ikutilah ingatan itu dengan istigfar dan mohon keampunan kerana syaitan sedang menggodam untuk berbuat semula kejahatan itu.

Awasi perangkap syaitan. Istigfar, taubat dan dekatkan diri dengan Allah.

(Quran 25: 58)
“Dan berserahlah engkau kepada Allah Tuhan Yang Hidup, yang tidak mati; serta bertasbihlah dengan memujiNya; dan cukuplah Ia mengetahui secara mendalam akan dosa-dosa hambaNya.”

Mesej ini khusus untuk membantu sesiapa yang sedang mengalami konflik minda sehingga mewujudkan perbalahan dan ribut di dalam cawan rumahtangga, pejabat mahupun jamaah. Berkongsilah kepada sesiapa yang memerlukannya. Jazakallah.

Senyum
I want this phone T.T Sony Xperia™ L / Z
Xperia L
Camera and video
8 megapixel camera with auto focus
4x digital zoom
Sony Exmor RS for mobile image sensor
Video recording (HD 720p)
Front-facing camera (VGA)
Face detection and Smile detection
HDR for both picture/film
Flash/Photo flash
Image playback, supported formats: BMP, GIF, JPEG, PNG
Image capture, supported format: JPEG
Video playback supported formats: 3GPP, MP4, MKV, AVI, XVID, MOV
Video recording, supported formats: 3GPP, MP4

view

sony-xperia-z_1.jpg

Camera & Video

Primary: 13.1 MP, 4128x3096 pixels, autofocus, LED flash
Secondary: Yes, 2.2 MP, 1080p@30fps
Video: Yes, 1080p@30fps, video stabilization, HDR
Feature: Geo-tagging, touch focus, face detection, image stabilization, HDR, sweep panorama

view
Design Your Life
Premium Design
Consider the prestige look of your mobile phone. GALAXY Note 3 is evolved fromGALAXY Note 2 and will more than exceed your expectations. A softly griped leather-like cover on the back side of the phone lets you not worry about scratches or cracks.

Air Command
Paint your life anew from a palette of 5 useful S Pen features. 

With the S Pen, life has just gotten easier. 
Hover the S Pen over the screen and simply click the pen button to instantly access 5 useful S Pen features:

Action Memo : Activate your memos instantly
Scrapbook : Organise important pieces of your life
S Finder : Search from your entire phone to the web
Pen Window : Draw to perform another simple task 
Screen Write : Enjoy annotating on captured images

Action Memo - Scrapbook

Organise important pieces of your life anytime, anywhere.

Don't stress anymore about organising the information and contents stored in your phone. GALAXY Note 3 allows you to easily track down and categorize images, videos and other contents by tapping the 'Scrapbooker' button in Air Command. Just circle the information or image that you want to save and move it into Scrapbook. It's never been easier to categorize and design your own personalised Scrapbook.

Action Memo - S Finder
Search with options detailed enough to locate anything in your phone or the web.

Contents cannot be lost in GALAXY Note 3.
With S Finder, you can search your entire phone from hand-written memos to the web. Simply click the pen to access S Finder and then search by keywords and/or apply date, location or content filters from one starting point to find related images, videos, music, personal notes, documents, events or chats, even Help advice.
It’s easy with automatically saved dates and enabled location tags in the Camera, S Note, Scrapbook, Voice recorder.

New S Note
Compose and manage your thoughts more easily and quickly. 

Enjoy note taking now more than ever.
The new S Note lets you quickly scribble notes on extensive canvases, browse through them effortlessly and edit them beautifully without having to rewrite or redraw anything. The new S Note can also be synced with Evernote or a Samsung account to enable viewing from your PC or tablets. The Easy Chart function also transforms scribbled charts into professional-looking graphs instantly. Yes, this is now possible with the new S Note.

New Easy Clip
Neatly crop out images automatically

Neatly cropped images are no longer limited to professional tools. Select the area to be cropped, and the new Easy Clip will remove the background instantly for a professional look. Enhance the boundaries of your creativity with the new Easy Clip. 

Direct Pen Input
Write with the S Pen instead of typing.

The GALAXY Note 3 recognises both your handwriting and typing. The advanced handwriting recognition technology can accurately read most writing styles and be transcribed into a message, planner, alarm or phone function. This feature allows you to experience greater versatility and flexibility.

Multi Window
Multitask freely, smartly, effortlessly

Now, Multi Window means more than just opening and viewing two different applications at the same time on your screen. By using the 'Drag & Drop' mode in new Multi Window, you can easily drag and drop words or captured images from one window to the other in an instant for enhanced productivity across different applications. Also, you can now open the same application in two windows at the same time: read the news in one browser while searching in another, view two Youtube videos or chat with two different people on ChatON, etc. The GALAXY Note 3 allows you to take multitasking to the next level.

Pen Window
Allows you to quickly perform another simple task 

Open a window as small or as large as you want, wherever you want on the screen. The GALAXY Note 3 allows you to multitask via new windows without interrupting your work on the main screen. For example, while preparing a presentation, create a smaller window to access a calculator for some quick math. Working from different windows simultaneously has never been easier. 

5.7" Full HD SUPER AMOLED SCREEN
Make daily viewing a delightful routine. 

GALAXY Note 3 with 5.7’’ Full HD Super AMOLED screen
This bigger display enables efficient multitasking and a maximum viewing experience. Explore where this large screen can take you

My Magazine
Make daily viewing a delightful routine. 

Personalise viewing with magazine-like layouts.

The GALAXY Note 3 lets you own a large-screen, magazine-type interface. Enjoy news, social media and more in one place with curated content in a modern and dynamic presentation. Enjoy My Magazine and don't miss out on anything important to you.

overview here >>S GALAXY Note 3<<
Assalamualaikum kawan-kawan, 
Petang yang indah ni , aku buka facebook , scroll down punya scroll down , terjumpa status kawan fb, baca punya baca, aku terasa dgn dia punya status. 
Selama ni aku dok kata kat kawan aku , daripada korang bercinta monyet , lebih baik aku bercinta sebelah tangan. Tak salah kan ? Aku juga tak malu , tak menjatuhkan maruah keluarga aku dan diri aku sendiri . Aku menuggu seseorang yang halal buat aku , Bercinta lepas bernikah boleh kan ? 
hah , ini lah nukilan yg aku katakan , nukilan tu sama seperti isi hati aku selama ni . hmmm , tak sangka boleh ada kat facebook isi hati aku tu :P 

hek3,
siapa habaq cheq tak bercinta,

cuma cheq ni.,
Mungkin kita pernah rasa tentang cinta,
Yang takdirnya bukan untuk kita,
Mungkin ini adalah cara meluah cinta,
Tanpa berkata atau berpandang mata,

I’m sorry but i love you,
I’m sorry if i miss you,
Even if i can’t have you ,
You know i’ll always be there for you,

Mungkin aku mencintaimu walaupun engkau tak pernah tahu,
Mungkin aku mencintaimu tanpa lelah atau pun jemu,

Mungkin kita tak bersama di takdirkan,
Tak mengapa asal kau bahagia,
Biar aku mencintaimu biar tiada siapa yang tahu,
Biar aku mencintaimu dalam diam ataupun bisu..

but actually.,
Ku pendamkan perasaan ini
Ku rahsiakan rasa hati ini
Melindungkan kasih yang berputik
Tersembunyi di dasar hati

Ku pohonkan petunjuk Ilahi
Hadirkanlah insan yang sejati
Menemani kesepian ini
Mendamaikan sekeping hati

Oh Tuhanku
Berikanlah ketenangan abadi
Untukku menghadapi
Resahnya hati ini mendambakan kasih
Insan yang ku sayang

Di hati ini
Hanya Tuhan yang tahu
Di hati ini
Aku rindu padamu
Tulus sanubari
Menantikan hadirmu
Hanyalah kau gadis pilihanku

Kerana batasan adat dan syariat
Menguji kekuatan keteguhan iman
insan yang berkasih

daripada cheq 'cinta monyet' macam kalian,
lebih baik cheq cuma bercinta 'sebelah tangan',
tak salah kan..
hihi..

nukilan : Wan Muhammad Al Irham