Di hati ini .. Hanya Tuhan yang tahu

Assalamualaikum kawan-kawan, 
Petang yang indah ni , aku buka facebook , scroll down punya scroll down , terjumpa status kawan fb, baca punya baca, aku terasa dgn dia punya status. 
Selama ni aku dok kata kat kawan aku , daripada korang bercinta monyet , lebih baik aku bercinta sebelah tangan. Tak salah kan ? Aku juga tak malu , tak menjatuhkan maruah keluarga aku dan diri aku sendiri . Aku menuggu seseorang yang halal buat aku , Bercinta lepas bernikah boleh kan ? 
hah , ini lah nukilan yg aku katakan , nukilan tu sama seperti isi hati aku selama ni . hmmm , tak sangka boleh ada kat facebook isi hati aku tu :P 

hek3,
siapa habaq cheq tak bercinta,

cuma cheq ni.,
Mungkin kita pernah rasa tentang cinta,
Yang takdirnya bukan untuk kita,
Mungkin ini adalah cara meluah cinta,
Tanpa berkata atau berpandang mata,

I’m sorry but i love you,
I’m sorry if i miss you,
Even if i can’t have you ,
You know i’ll always be there for you,

Mungkin aku mencintaimu walaupun engkau tak pernah tahu,
Mungkin aku mencintaimu tanpa lelah atau pun jemu,

Mungkin kita tak bersama di takdirkan,
Tak mengapa asal kau bahagia,
Biar aku mencintaimu biar tiada siapa yang tahu,
Biar aku mencintaimu dalam diam ataupun bisu..

but actually.,
Ku pendamkan perasaan ini
Ku rahsiakan rasa hati ini
Melindungkan kasih yang berputik
Tersembunyi di dasar hati

Ku pohonkan petunjuk Ilahi
Hadirkanlah insan yang sejati
Menemani kesepian ini
Mendamaikan sekeping hati

Oh Tuhanku
Berikanlah ketenangan abadi
Untukku menghadapi
Resahnya hati ini mendambakan kasih
Insan yang ku sayang

Di hati ini
Hanya Tuhan yang tahu
Di hati ini
Aku rindu padamu
Tulus sanubari
Menantikan hadirmu
Hanyalah kau gadis pilihanku

Kerana batasan adat dan syariat
Menguji kekuatan keteguhan iman
insan yang berkasih

daripada cheq 'cinta monyet' macam kalian,
lebih baik cheq cuma bercinta 'sebelah tangan',
tak salah kan..
hihi..

nukilan : Wan Muhammad Al Irham


You may also like

No comments: